Tro mig, jag vet nog minsann hur det borde vara.

Hej, Efter några månaders frånvaro är det dags att ta tag i skrivandet igen. Kanske inte lika mycket inlägg som tidigare, men det är en början i alla fall. Det som fick mig att börja skriva igen var en artikel som jag läste på GP.se.

För den som inte orkar läsa så handlar artikeln om att det vuxit fram någon sorts amerikaniserad gängkultur i Backa. I artikeln stog några meningar som provocerade mig något fruktansvärt. läs här: 

Julio berättar om en händelse, för inte så länge sedan, som etsat sig fast i hans minne:

- Vid en busshållplats på Litteraturgatan såg jag en liten kille, 12 år, med en kniv. Jag tog kniven från honom och tvingade honom att visa mig var han bodde. Jag träffade hans mamma, som skällde ut mig och sa: 'Han har väl inte stuckit någon!'. Och hon sa att pojken fått kniven av sin pappa, för att kunna bli ledare för sin grupp av kompisar.

Vänta nu lite här, läste jag rätt? En man och en kvinna i den uppskattade åldern 30-40år har alltså gett sin tolvåriga son en kniv för att bli ledare i sitt kompisgäng. Ja, Kvinnan räknas efter som hon inte sa emot när ungen fick sin kniv.

I Sverige är det en jävla process att adoptera barn. Du måste till exempel vara 25 år, vara gift, du skall träffa en socialsekreterare ett antal gånger för att utreda dig etc.
Vad fan handlar det om? När du annars vid normalare omständigheter bara behöver ha oskyddad sex med en av det motsvarande könet för att bli förälder annars. Här anser jag att det borde tas ett krafttag mot de som skall bli föräldrar, är du lämplig?

Nej jag vill nog mena på att det kan vara dags att göra en utredning om varenda männioska är lämplig som förälder. Då tycker du kanske att vi inte kan hindra någon ifrån att skaffa barn? Varför inte, vi nekar ju folk att ta körkort, flygcertifikat, jobb, saker som gör betydligt mycket mindre skada än en människa gör. 
Hur många gånger har vi inte fått höra att psykopater, mördare, grovt kriminella har haft en svår uppväxt med föräldrar som inte bryr sig eller betér sig som 12åringens föräldrar. 
Allt jag ber om är ett test av något slag. kontrollkolla lite så man inte går på en mina som nyfödd unge liksom. Är du kriminell?, har du en psykisk sjukdom?, kan du försörja ett barn? Det är vad jag tycker.

Tro mig jag vet att du kan men du är fan inte lämplig för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0