Tro mig, jag visste ingenting.

Idag är det Fredag och då kan det vara läge att dra till med en fylla och kanske göra bort sig. Alla har vi gjort knasiga grejer på fyllan, jag är inget undantag. För några månader sedan var jag på fest, En fest jag egentligen inte hade tänkt gå på, anledningen var att vi hade en sen fredagsmatch och jag skulle vara hemma vid halv elva typ.
Av gammal erfarenhet vet jag att det brukar sluta illa när man anländer sent och skall dricka ikapp. Vi vinner matchen och jag blir på gott humör, sitter hemma och slår upp ett glas vin. Funderar inte så länge men beslutar mig för att åka på festen. Väl där är det ett jävla hålligång, de flesta är kanon och verkar ha hur roligt som helst. Jag dricker upp min vinflaska och blir sedan bjuden på lite öl och grogg.


Fest.

När klockan börjat närma sig tresnåret på natten börjar den vanliga groggen ta slut och då kommer absinthen fram, eftersom omdömmet lämnade min/våra kroppar någonstans på vägen blandar vi absinthen med alla alkoholhaltiga slattar som finns att tillgå. Det spelas musik och sjungs för fulla halsar, jag har jättetrevligt. efter ett tag blir jag mosig och lägger mig i en soffa för att sova.


Byt pissoaren mot en soffa.

Jag vaknar hemma med svåra minnesluckor, eller rättare sagt en enorm singel-lucka från att jag la mig i soffan till att jag nu var hemma. Hur kom jag hem? jag har ett vagt minne av att jag satt på en cykel och cyklade i snön, mer än så är det inte.
Klockan går och jag märker att min telefon är borta, jag misstänker då att jag slarvat bort den på festen. Ringer till killen som hade festen och följande dialog utspelar sig:

-Tjena, David här, hur är det? 
-jo då det är la bra lite trött.
-jag med, du, du har inte sett min telefon?
-jo den ligger här.
-åh gött, jag kommer förbi om en stund å hämtar den.
-ja gör det, förresten du var inte kissenödig när du kom hem eller?
-eeeh nej, varför skulle jag vara det?
-tänkte väl det, för du ställde dig imorse å kissade vid min sängkant.
-.....................ok varför?!
-inte vet jag du var la kissenödig.
-jaha, men..men..jaha.. sa du inte till mig då?
-det gjorde jag men du bara kollade på mig precis som att det var helt normalt å pissa på golvet.
-jag är ledsen men jag har ingen aning vad du pratar om.
-det är lugnt, det är sånt som händer.
-nej det är det inte, inte mig. Gick jag sen eller?
-ja men du fick inte upp dörren.
-var den låst eller?
-nej.
-ok....du, jag kommer förbi.


Jag kan tänka mig att det såg ut ungefär sådär.

Jag kände mig precis som Peter beskriver, "har jag gjort detta måste jag ju ta livet av mig", Killen med festen fick en julmust som plåster på såren. Sånt här händer inte mig har jag tänkt tidigare, och försöker numera intala mig att det alltid finns någon som har det värre i avseende att göra bort sig.
jag vill mena att denna killen hade det värre dagen efter:



Tro mig, jag vet att han hade det värre dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Storebror

Pissade inte han Peter i någons väska med?

2011-05-20 @ 06:40:22
Postat av: Robin

Kommer ihåg detta...

2011-05-20 @ 15:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0