Tro mig, jag vet nog att du tycker det är roligt.

Fisar är roliga, på många sätt. Alla har vi väl som unga roat oss med att fisa i handen eller i ett glas för att sedan snabbt trycka upp den under nosen på en kamrat. Man skrattade och undrade om man kunde förvara fisarna i en burk för att sedan öppna 10år senare å lukta. Det gör jag fortfarande. undrar alltså.

Detta är ett ämne som kan bakas in under "kiss och bajs humor", och den humorn lämpar sig enbart hos barn. Eller? jag har inte träffat någon som inte tycker fisar är roliga, visst det kan lukta surt men i det hela taget är det roligt.
Jag har en arbetskamrat i 35års åldern som på rasterna och lediga stunder roade sig med att titta på "tjejer-som-pruttar-i-jeans-filmer" samt "roliga-katt-filmer", han skrockade gubbigt och skrattade, guppade upp och ner i arbets-stolen. Bara det är roligt.
Jag å andra sidan som vanligtvis gillar pruttljud tyckte inte att det var så roligt. Men jag måste nog erkänna att det är lite roligt iallafall så här "off the record" och 5 år senare, kanske är det en mognadsfråga haha.
Kattfilmerna är fortarande inte roliga dock.

Är det roligt?:


Oklart om min arbetskamrat såg nåt sexuellt med detta. Har du också svårt att upprätthålla din vuxna fasad efter 18 sekunder?

Om vi blir lite seriösa för en stund och lugnar oss med hästaflabbet så skulle jag vilja reda ut en liten tankenöt jag har, jag vet att alla undrar. Om man har en superduperkänslig våg och ställer sig på den, Väger in sig och exempelvis får resultatet 75,39235153 kg. Går av vågen, fiser, ställer sig på igen. Väger man mer eller mindre då?
mindre såklart säger de flesta eftersom det är något som lämnar kroppen. Även 118 100 hävdar att man blir lättare.
Jag är lite nyfiken på om det baskemig inte är tvärtom. Som vi ser nedan på den infraröda fisen så stiger den alltså, det betyder att gasen som kommer ut är lättare än luft. Vilket då i sin tur gör att du då skulle gått upp i vikt med hjälp av tyngdkraften om du ställer dig på vågen igen eller? klåpare.



IR-Prutt

Tro mig, jag vet nog.  

Kommentarer
Postat av: Caveman

Du tror inte att det är värmen som gör att fisen stiger då?

2011-05-25 @ 21:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0