Tro mig, jag vet nog att du slingrar dig.

Kung Carl den 16:e Gustaf, du har gjort min dag. Jag struntar fullständigt i om du varit på "sexklubb" eller på månen, nån snackare lär du aldrig bli i alla fall. Presskonferensen som var igår var kanske det mest komiska från kungen sedan han blev påkommen med en cigarett i munnen på nobelmiddagen. Har han aldrig ljugit förut eller? Hur fan klarade du dig när du var liten Carl? När man var liten ljög man ju trettioåttatusen gånger varje dag om huruvida man inte raffsat i skafferiet efter godis eller läskeblask, hur man absolut inte hade skjutit med hockeypuckar på den vita garageporten och framförallt hur man INTE tagit något i barskåpet. Lite borde du väl för fan snappat upp kungen.

Haha fule.

För alla vet väl att varje unge i åldern 5-12's vardag går åt att få tag på så mycket godis som möjligt? Inte? tänk efter lite så ser du nog att det stämmer. En unge kan lukta sig till godis på en mils avstånd. Farsan köpte alltid vad han kallade "kaffebrö", kakor och bullar som han skulle ha på kvällskvisten. Ni som sett min far skall veta att han smäller i sig mängder med bullar å bjäffs flera gånger per dag. Ändå väger han mindre än tre medelstora katter. Hur som helst, dom flesta av godsakerna var ju borta innan farsan kom hem från jobbet. Så efter ett tag började han byta ut kanelbullarna mot smörbullar, när inte det fungerade blev det masariner etc. Till slut lyckades han hitta sin yngsta sons kryptonit. Muffins med klägg i mitten, rena rävgiftet om du frågar mig. Han tyckte själv säkert inte att det särskilt gott men han fick behålla det själv. Samma var det med läskeblasken, först var det sockerdricka sen slutade det med "schweppes tonic water". Kom in helt svettig efter landhockeyspelandet, fick syn på den fulla drickabacken. Slet upp en flaska och började möla tonic vatten. Det händer inte igen kan jag säga.
Men sedan var jag enligt mina syskon den som aldrig fick skulden för alla hyss i huset, jag vill mena att det var tvärtom. Jag kommer dock ihåg ett tillfälle där jag klarade mig undan en jävla utskåpning.
Jag kan väl varit 11 eller något, Det var november. Jag var sugen på att spela "rollerblade-hockey" på uppfarten, problemet var bara att det var fullt med snö och is på uppfarten. Ni som vet hur mina föräldrar bor vet att det är två ganska branta backar upp till garageuppfarten och inte så mycket plats att spela på. Jag får en snilleblixt, om jag sprutar varmt vatten på uppfarten så smälter isen och jag får perfekt underlag för mina rollerblades. Sagt och gjort, jag sprutar ner hela uppfarten och spelar i kanske 10min.
Några timmar senare sitter jag uppe i vardagsrummet och tittar på tv, Min storebror är på nedervåningen och tittar på tv där tror jag. Plötsligt hör jag ett jävla slirande å brötande från utsidan, jag ignorerar detta för stunden men jag skall snart komma på andra tankar. Dörren slits upp där nere och jag hör snabba hårda steg från nedervåningen, Pappa är hemma, och han är vansinnig. Bryter sig in i Andreas rum och vrålar:
ÄR DU HELT JÄVLA KÖRTT I HÖVVET ELLE!? DU KAN LA FAN INTE TVÄTTA BILEN MITT I VINTERN FATTAR LA DU?!
JAG KOMMER JU FAN INTE UPP MED BILEN NU!
Andreas försöker försvara sig och fattar ingenting. Själv fattar jag allt, men här är det bäst att ligga lågt. Dom blir sura på varandra och jag klarar mig undan utan någon som helst reprimand.
Tro mig, jag vet att det är bättre att hålla käften än att försöka med:

Kommentarer
Postat av: Niklas Larsson

Helt lysande skrivet, och grymt roligt! Keep it up!! :-)

2011-06-01 @ 13:29:57
Postat av: Betty

Haha, är det därför Håkan kör med Mazariner? För dom får han ju ha ifred, det är bara han och gamla tandlösa gubbar som gillar dom! ;)



Den där "schweppes tonic water" grejjen har jag oxå gjort, fy va äckligt! kom oxå in astörstig, hade vart och tränat, haha!



Hoppas ni har det bra du och "Fialotta" =) // KRAM



2011-06-02 @ 19:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0