Tro, mig jag vet att vi har träffats.

Något som kan göra mig lite irriterad eller förbannad är folk som inte kan komma ihåg ett ansikte eller namn, vad är det svåra med det? Jag vet inte hur många gånger jag har behövt säga "hrrrm David" när någon kallat mig Daniel för trettioelfte gången. Har man glömt av namnet eller inte vet, då säger man ingenting. Sen kan jag förstå att man ibland kan säga fel och få korrigera sig när man har det lite rörigt med namn.
Mina föräldrar är experter på just namn-sjabbel, varje gång dom är lite stressiga eller förbannade och skall ropa på någon utav mig eller mina syskon brukar det låta ungefär så här: CAR..DA..ANDREAAAAS!!!! inte helt ovanligt nu på senare år att dom får in nåt kattnamn där i mellan också: AND..CA..SIMB..SUSS..DAAAAVID!!! haha det är extra roligt om dom är förbannade för då avbryts allt i ett nervöst skrattanfall istället. Kan bli knasigt med namn ibland men för det mesta roligt.
Haha Falukorv.

Men så har vi också dom där jepparna som inte kan komma ihåg ett ansikte, hur svårt är det? titta, lyssna, lägg på minnet. så klart. En kamrat som jag umgås med sporadiskt brukar ibland annordna lite fest vid födelsedagar eller andra högtider, och han i sin tur har barndomskamrater på eget håll så att säga. Det rör väl sig om en 5-6 stycken personer som jag har träffat kanske 15 gånger totalt. 4 utav dom kommer ihåg mig. Det är ju nån liten hjärnskada vill jag hävda. Och det är aldrig så att man hälsar och får ett "vi har träffats förut va?" nej nej, helt ovetande. En utav dom har ju alltid nån gammal hårdrocks-tischa på sig även om det är super-kalas eller vad som helst, konstigt att jag vet vad du heter liksom. Och det är alltid samma visa:
Han: Hej, "tomas". *skakar hand*
David: Ja, vi har nog träffats förut.
Han: nej det tror jag inte.
David: jo, flera gånger.
Han: näääää.
David: JO.
Är du 80år gammal och dement eller ska jag köra ner namnet i halsen på dig? Ett yx-slag bara *ka-douch!*, så klart. Kommer du ihåg namnet nu eller? jävla Mr. Magoo. Och ta på dig en skjorta eller kanske något som inte luktar 1 veckas hultsfred.
haha det är precis som han i receptionen.

Tro mig, jag vet att vi har träffats din dåre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0