Tro mig, jag vet att jag skulle vilja ha superskills ibland.

Har ni aldrig suttit å stört er något fruktansvärt ibland, kan vara vad som helst. Dumma frågor, högljudda människor, otrevligt folk, dryga människor etc. Då skulle man vilja ha superskills. T.ex:
-en svart kaffe tack.
-menar du cafefrappachuccochinolatté?
-om det är en svart kaffe menar jag det.
-ja då heter det cafefrappachuccochinolatté.
-ok.
det är då man vill leverera en super-yxspark över disken. *DOUSCH*.
"-så!!!."
gå där ifrån som om inget hade hänt.
detta händer antagligen mig oftare än många andra men jag känner la så cirka 35ggr per dag. Jag har ett klockrent exempel på bion för ett tag sedan.
Trevlig kväll, jag, min kamrat och våra respektive möter upp på biografen. Vi köper godis, hämtar ut biljetterna och går in efter biljettinsläppet.
Väl där har vi cirka 20 min tills de öppnar biografsalen, det är mycket folk och lite trångt. våra tjejer bestämmer sig för att gå på toaletten. Då utspelar sig följande scenario:
In knör sig 5-6 killar i 17års åldern, ställer sig i en stor ring precis brevid oss. Vidgar ut ringen så dom får gött om plats. Förbi kommer ett par med funktionshinder. Gänget pekar och skrattar högt.
Nu börjar jag störa mig rejält.
Det skall tilläggas att detta gänget är av det "hippare" slaget. Coola bandanas och mysko jackor. Det spottas på golvet och skriks när man pratar med varandra.
en kille bestämmer sig för att lämna flocken och gå på toa, följande ordväxling mellan toa-besökarn å polarna bryter ut när dom är 20 meter ifrån varandra:
-EY HALÅ VAR E FAKKING TOAN?!
-FAKKING LÄNGST NER YAO!
-FAN SKÄRP ER ESSSEEEE VAR E FAKKING TOOAAA!!!
-LÄNGST NER VAFAN!!
Då skulle man vilja glida in i en sån där siden-kostym som Steven seagal har, gå in sakta, å köra tre snabba
superslag, borra in nåns nylle i knät, mosa nåns bröstkorg här, bryta en rygg där. Ni fattar.
Sen när alla ligger ner säger man:
-Så!
Typ:
Tar emot horder av applåder och "flyter" sakta där ifrån och går in å kollar på göta kanal 3 eller nån annan äkta film. Nu blev det inte så och det slutar med att högljudda gänget sabbar hela filmen med sitt skrik och gap.
Tro mig, jag vet att det inte funkar så men det hade varit gött eller hur?

Kommentarer
Postat av: Han-Ludret

Var det Haga-bion kan jag förstå din frustration - annars inte. Det är väl alltid störiga folk på den "vanliga" bion, så det är väl bara att köpa.

2011-05-17 @ 23:01:47
Postat av: Roosen

Jo men det är väl det David menar !!att vi vanliga Svenssons utan några ninjaknep i bakfickan alltid låter sånna stötiga as hålla på och aldrig för något åt det!! Bara accepterar att 5 små snorisar förstör för 150 personer!! Eller?

2011-05-18 @ 00:53:16
Postat av: Hedberg

Den här kvällen känns bekant på något sätt:)



Var det inte samma kväll då en nötallergiker förstörde hela aftonen för den baljfruktsätande killen längst fram.

2011-05-18 @ 07:59:09
Postat av: David Carlson

Haha jo, nötallergikern satte agendan.

2011-05-18 @ 09:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0