Tro mig, jag vet att du vill höras men en sak ska du ha jävligt klart för dig!

Det var ju demonstration mot Moskébygget i göteborg här om dagen, Moskéer kan man ju tycka vad man vill om. Personligen är jag emot all sorts religiösa byggen över huvudtaget, känns som att det var 1000 år sedan vi behövde en lokal där folk kunde be till sin gud etc. ok, det som störde mig mest här e dom där dårarna som skall kasta sten och vigla upp polisen.


Kurr på hisingen.

Till exempel kvinnan som 0:06 in i klippet vrålar "polismisshandel!!", vad är det för människa? ge mig fem minuter med henne bara i lugn och ro. Snacka lite om hur det fungerar med polisväsendet och de andra inrättningarna som jag betalar för att hålla mina gator säkra. Håller hon inte med mig efter det så skulle jag nog överväga att göra mig av med henne. Hon blir för mig som en fästing, ett könshår eller lilltå-nagel är för resten av omvärlden. Helt onödig.

Ok, till killen som ligger å sprattlar under polisen. Slappna av, i flera utav världens länder hade polisen/militären blåst skallen av dig innan du hunnit ta upp stenen du kastade mot polisen. Dåre. Konstigt om polisen måste brottas lite när du ligger å härjar som en nyfångad fjärsing på marken. Lägg ner det bara. 
Man tänker ju på killen under göteborgskravallerna 2001, var det nån förutom Janne Josefsson som innerst inne INTE tyckte att det var "rätt" av polisen egentligen? 
 

 
Jasså, bara ett skott?

Hur skall vi kunna ha någon respekt för polisen om det är helt ok att kasta stenbumlingar på dom? då kan vi ju lika gärna lägga ner polisen så låter vi det bli total anarki? eller? Undra vem som stryker med först isåfall när det börjar härjas fritt på gatorna, Det är ju för fan polisen som ser till så att sånna som jag inte skjuter dig ju, så hur skall du ha det?
Min syn på situationen: Hannes kastar en sten, varnas med pistol, Hannes pekar då ett lånfinger åt polisen och hämtar en ny sten, varnas av polisen igen (skall ju inte behövas), Hannes kastar en sten till, polisen skjuter.
Så!, klart, var det nåt mer? sen ligga å lipa som en annan fjant över att dom sköt dig, är det någon som skall åtalas här är det väl du? Nu blev jag förbannad också..

Tro mig, jag vet att polisen inte är felfri men jag vet också att det är sånna trädkramare som ni som behöver dom allra mest. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0