Tro mig, jag vet att du tycker att jag är mysko.

Fobier, Alla har någon fobi. Det kan vara spindlar, ormar, höjder, trånga utrymmen eller vad som helst faktiskt. Jag är ett levande bevis för att det kan vara precis vad som helst. Klockor. Alltså armbandsur, det är det vidrigaste jag vet nästan. Inte så i allmänhet att jag ballar ur när jag ser en utan jag kan själv inte bära en klocka på armen, Jag börjar skruva på mig och får otroliga äckelkänslor. Konstigt? lika konstigt som fobi för spindlar menar jag.

Fy fan.

Det finns även olika graderingar i mitt äcklande. Det absolut äckligaste jag vet är en riktigt tight gammal guldklocka där även armbandet är av guld som sitter som en strypsnara runt handleden, gärna snurrad åt fel håll. Alltså själva uret på handleden. FY FAN! jag kräks nästan bara jag tänker på det. Jag tänker på hur personen sitter hemma och slickar i sig alla bakterier från klockan, äter sin frukost genom att doppa klockan i sin fil och sedan suga av den sakta. AAAAH! usch. Sen att jag skulle sätta på mig den? nej du, den bakteriehärden. lägg ner det bara är du snäll.
Ok, weirdo.

Så nu vet ni det. apropå det här med äckelkänslor har jag en fantastisk historia att berätta. Det var en söndag, troligtvis hade det varit utgång dagen innan, det skulle köpas bakfyllemat på McDonalds.
Jag och en vän som vi kan kalla för "Börje" sätter oss i bilen på söndag eftermiddag och ger oss av emot McDonalds vid rambergsvallen. Väl där går vi in och ställer oss i kö, jag står en plats före "Börje" och beställer min mat från en tjej i kassan. Vi bestämmer oss för att äta på färjan och jag får då en påse med min mat i av tjejen. Ställer mig nu tre steg åt höger vid kassan och väntar på att "Börje" skall göra sitt inköp.
"Börje" beställer, betalar med en hundralapp. Nu kommer det kanske pinsamaste jag har upplevt i modern tid.
Tjejen i kassan skall ge "Börje" pengar tillbaka, "Börje" tar nu sin tröj-ärm och för sakta över sin hand som han sen sträcker ut till tjejen för att få tillbaka sin växel. Jag vet inte om ni kan se er det framför er men försök tänka er Jesper Blomqvist i långärmad matchtröja en kulen aprilkväll, så har "Börje" sin tröja nu.
Jag får panik vid sidan av och undrar vad i helvete som händer här egentligen, ska han skämma ut mig fullständigt här eller vad är det frågan om!!
Tjejen tittar lite konstigt på "Börjes" hand som är utsträck med en tröja över men lägger ändå växelpengarna i den övertäckta handen. Jag står nu bara och stirrar med stora ögon på "Börje" som bara snabbt skall ta sig till utgången, Han går med raska steg med påsen i ena handen och den andra armen usträckt med pengarna "på tröjan". Stannar vid utgången och säger hetsigt: "öppna för fan, ÖPPNA!", "jajaja herregud" svarar jag och öppnar dörren. "Börje" tar något steg ut ur dörren och hystar iväg slantarna i en närliggande rabatt, pustar ut och utbrister FYYYY FAA AAAAN!.
-vad är det med dig, är du hur pinsam som helst heller!?
-Men såg du inte?!
-Nej vadå såg?
-Händerna!!
-Händerna på vem!?
-Hon i kassan!? hon hade ju mer hår på fingrarna än en björn för fan.
-Ok. Och då måste man ställa till med en scen eller?
-Äckligaste jag sett, vad skulle jag göra liksom?
-Typ inte skämt ut mig och alla andra i närheten kanske?
-Naaaee fy fan vad vidrigt.
Enligt Börje.

Tro mig, jag vet att det där med klockorna inte är helt normalt Mamma men "Börje" är fanimej värst. Grattis på mors dag Mamma.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så Börje hade inte samma fobi för pengar som du för klockor....? Me tanke på bakteriehärden:) annars var ju hårfobin märkligare. Roliga inlägg iaf:-)

2011-05-29 @ 19:34:31
URL: http://lotta.korento.se
Postat av: David Carlson

jag tror att det var hennes håriga fingrar som var det äckliga. börje brukar kunna hålla i pengar annars.. haha jag tyckte det var fruktansvärt pinsamt i vilket fall som helst.

2011-05-29 @ 21:43:40
URL: http://tromigjagvet.blogg.se/
Postat av: Dan

Haha, de e så gött när klockan hamnar på "sniskan"...:)

2011-05-29 @ 22:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0