Tro mig, Jag vet att du ljuger.

Mytomaner. Jag älskar mytomaner i alla dess slag. Kanske inte just det ögonblick när de kokar ihop något åt mig, men när man sätter sig ner lugnt och sansat å reflekterar över det faktum att mytomanen tror att man blivit "ägd". Då blir det roligt.
Jag ser framför mig när mytomanen kommit hem och sätter sig på sängkanten, drar ut byrålådan och drar fram nån sorts "ljugbok", Där bockar mytomanen av dages uppdrag och skriver i lite nya påhitt. Sen träffas alla mytomaner i området nere i en hemlig källare någonstans, skrattar och skrockar åt hur många dom har "ägt", givetvis ballar detta ur eftersom alla ljuger. Jag gillar denna tanken.

hemligt mytomanmöte i västragötalands län.

Alla har väl träffat på en mytoman, eller så är man i full färd med att misstänka någon.
jag hade en "rolig" kille i min gymnasieklass, Han hade lite svårt att hålla sig till sanningen. Eftersom jag kände honom lite gran sedan innan så kunde jag ju lätt avslöja bluffarna när de dök upp. 
Jag minns särskillt ett tillfälle i 1:an där vi satt ett gäng killar i svarvsalen och snackade om allt möjligt, vi gled in på ämnet tjejer (otippat). hur många hade man haft sex med? 
frågan går runt och alla får säga sitt, en sa 2st någon sa 1st och nån storfräsare sa 7st. Turen kommer då till Mytomanen:
"80st ungefär kanske, har inte stenkoll."
Det blir tyst en liten stund, någon menar på hur fan du lyckats ligga med 80 tjejer?
Och här kommer det som jag tycker är det roliga med dom "duktiga" mytomanerna, att snabbt som ögat vara förberedda på plötsliga förhinder.
Mytomanen: "nej det var så att jag var i Italien förra året i 4 veckor, jag känner en kille som är badvakt där. Och han låg ju med typ 3 tjejer varje dag så då fick jag alltid en av dom, sen har jag legat lite här hemma också".
-ok.

Då undrar jag, tror han att alla köper detta eller misstänker han inte det minsta att nån vet att det är ljug?
Man behöver inte vara mytomanexpert för att syna just denna bluffen, men så är det också så här att jag tror att många har problem med att konfrontera en mytoman direkt. Typ: näää nu ljuger du.
Jag är sån, främst för att jag inte vill göra personen besviken och sedan gå miste om nästa roliga påhitt. 
då hade jag ju missat klassikern med "raketgeväret". Vi pratade om vapen i klassen och plötsligt kommer mytomanen på en liten detalj som hade hänt "för någon vecka sedan". 
Tydligen hade mytomanen inhandlat ett raketgevär av någon handlare, denna hade han gömt i garaget. Och när hans mamma skulle städa misstog hon dammsugaren med raketgeväret, "fattar du jag fick en utskällning eller".
-öhh aaa, kan tänka mig det..

 
Här följer lite mytomangodis för den som också gillar mytomani:

Vem spårade Bin laden?

 
Cirkus kiev. Mytomanen.


Facebook, det var din idé alltså?


Cirkus kiev. Mytomanen

Ska man ta i är det bra att ha kött på benen.


Göteborgsmytomanen.

Tro mig, Jag vet nog att du ljuger men fortsätt för all del för det roar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0