Tro mig, jag vet att du är mästare.

Söndag, för mig är det synonymt med "betongkepa", pizza, premier league och så lite verksamhet som möjligt. Men på senare tid också Mästarnas mästare, Jag älskar verkligen Mästarnas mästare. Kanske inte just tävlingarna i sig utan mest att man får en helt annan bild av idrottarna som man inte riktigt kunde tänka sig.

Ju mer man följer programet skapar man sig favoriter och även otroliga hatobjekt. Vi skall gå igenom årets kvarvarande deltagare och jag skall även skriva några rader om de olika, även lista dom hur väl dom faller i min smak.

1. Ingemar Stenmark.
Ett fenomen och en världsmänniska, allt han tar sig för gör han bra. Har egentligen inte gjort bort sig i någon gren och är det någon jag vill ska vinna så är det Ingemar. Man gillar ödmjuka vinnare, Foppa, Henke, etc. Ingemar är inget undantag.

2. Kenny Bräck.
Med en dialekt som skulle få vilken professor som helst att verka mer korkad än robinson-robban, och med 4mm ifrån att vara en cyklop så är han otroligt lustig och någon man unnar en seger. Ganska duktig i tävlingarna vilket är otroligt imponerad med tanke på hans historia.

3. Anders Limpar.
En liten seriefigur som det är mycket snack och liten verkstad på, hur kass som helst på allt (utom bollrullningen) och jag börjar störa mig lite smått på honom nu faktiskt. Tycker nog att några som redan åkt ut kunde ta hans plats.

4. Maria Brandin.
Usch! fy faaan vilken vidrig människa. Detta monster har förpestat mina söndagar ett par veckor nu alltå, hon är ganska dålig på allt och en riktigt dålig vinnare när hon väl lyckas vinna någon. Hon har bjussat på godbitar som:
Micke: -Ja du Maria, hur känns det att vara sist återigen och sedan få agera bödel när du skall välja någon till nattduellen?
Maria: -jaa du, man får väl se det som en komplimang... *vidrigt leende*
Vadå komplimang din jätte! du kom sist, vad är det du inte fattar!! det är dåligt att komma sist, det borde du väl ha fattat när du satt i din efterblivna kanot å paddlade för de närmast sörjande. Sen kräktes jag lite i munnen på mig själv när hon och Billan köpte kaffe.
-One black coffe
-Do you want sugar in your coffe?
-no, dont you think im sweeeet enough? *skrattar som en karl*
Käft på dig ditt monster.
Så fruktansvärt gött när hon skulle hoppa fram å spexa efter seger i nattduellen, GUESS WHOS BAAA AAACK!!! *SHADONK* lekte strandad val och sabbade marmorgolvet.
Guess whos baa aaack!
Tro mig, jag vet att du gör mig en tjänst och åker hem ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0