Tro mig, jag vet att det är något skumt med Finland.

Detta blir mitt första inlägg, och jag har väl precis lugnat ner mig efter Sveriges finalförlust igår mot Finland i
hockey-VM.
Men det var något som slog mig igår när man spelade den Finska nationalsången, herregud vad dom ser ut. Ser dom inte likadana ut så ser dom banne mig finska ut.
Se här:
Finnar
Ett axplock bara, det jag känner är att om jag skulle stöta på dessa ansikten på stan skulle det vara såhär:
-Hej, Var kommer du ifrån? nej nu såg jag...Finland..
Konstigt det där.
Rada upp 10 Norrmän och 10 Svenskar, jag hade haft en felmarginal på 15st minst om jag skulle gissa nationalitet på männen. Samma sak om jag radat upp 10 Kineser och 10 Sydkoreaner.
Men om du hade ställt upp 100 Finnar och 100 Svenskar hade jag knappast haft fel på mer än 2. Skumt.
"Skumt" är också något jag diskuterat idag, alla känner någon Finne som är skum. På jobbet, i skolan, i laget.. ja någonstans finns alltid en skum finne. Lite som "Gothare", alla hade en i klassen.
Och slutligen, Språket. Herrrrrrregud. va tusan är det? mosa in 1000st ä,å,u,k:n bara så har du skrivit en Finsk mening. nä det köper jag verkligen inte. sen deras Engelska, ring mig när du hör en Finne snacka schysst Engelska. Vanligtvis låter det lite såhär:


Och den killen kan nog räknas in som "den skumma Finnen" av sina arbetskamrater.
Tro mig, jag vet att det är något skumt med hela Finland.

Kommentarer
Postat av: lotta

vad har jag gett mig in i....min kille e ju halvfinsk...(!) ;-)

2011-05-16 @ 22:19:37
URL: http://lottasvardagsrum.blogg.se/
Postat av: Danis

ja dom har ju bastu och hembränning på skolschemat

2011-05-16 @ 22:23:13
Postat av: Hedberg

jag skulle kunna skjuta killen i klippet. eller i varje fall slå stenhårt i ryggen.

2011-05-17 @ 16:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0