Tro mig, jag vet att Bibbi fyller år.

Det är lördag, Jag och min flickvän har blivit utbjudna av ett annat par på lite käk och så där. Vi hittar ett ställe i nöjesguiden som ligger i Olskroken, Tidbloms. Vi bestämmer att det är här vi ska käka.
Eftersom det är lördag och Premier league dags så vill jag gärna kolla på Liverpool, jag påpekar detta för min kamrat och han ringer till Tidbloms och kollar av så att det är ok att vi får ett bord vid en tv.
Detta går bra och jag ser nu fram emot en lugn och trevlig stund med lite fotboll, mat och trevligt sällskap. Perfekt kväll alltså.
Vi kommer dit, och det är knappt något folk alls där inne och matchen börjar om dryga 20min, vi beställer mat och sätter oss ner.
Bordet vi sitter vid, precis framför tv:n.

So far so good. Men nu börjar det trilla in en jävla drös med folk som ställer sig vid entrén (till vänster i bild).
till slut är det helt knökat, kanske 40 pers totalt. De sätter sig inte ner utan de står och blockerar hela ingången.
Matchen börjar och våran mat kommer in, vi sätter igång att äta.
Då händer något med gruppen människor, de väljer nu att byta placering. De ställer sig runt vårat bord!
jag säger till 7-8 personer efter varandra som står mitt framför tv:n att de skall flytta på sig, men varje gång nån flyttar sig kommer en ny.
Jag tänker vad är detta för människor egentligen, dom ser väl för tusan att vi sitter och tittar på tv:n!
jag vänder mig nu om och inser att hela bordet är omringat av människor drygt 5cm runt oss, då stegar en "ledartant" fram och ställer sig framför tv:n igen.
Vrålar ut: NU SKALL VI SJUNGA FÖR BIBBI!!
Bibbi.. vem fan heter Bibbi, strunt samma. Bibbi fyller 60år iallafall och dom har bestämt sig för att fira Bibbi precis framför vårat bord trots att hela Entrédelen nu är helt tom!
Nu förpestar "ledartanten" kvällen totalt när hon själv med sin skräniga och fruktansvärda "off-pitch" sångröst börjar ta ton, Och trodde ni att det var "jag må hon leva" hon körde?
Ooh nej, inte för Bibbi inte, Bibbi skall ha självklart ha "she's a jolly good fellow".
Ok, dom gör sig till men ledartanten lät ungefär såhär fast värre.
jag kokar nu, det hade vem som helst gjort. Jag hör att det blir mål på tv:n men jag ser inte ett smack.
Ledartanten bränner av några låtar till och jag missar drygt 45min av matchen, kvällen förstörd.
Tro mig, jag vet precis hur jolly good du är nu Bibbi.

Kommentarer
Postat av: Emelie

fan jag skrattar så jag gråter när Bibbi-kvällen beskrivs!!

2011-05-19 @ 13:24:18
Postat av: Hedberg

Vidriga Bibbi.

Annars är Tidbloms ett mycket bra ställe.

2011-05-20 @ 07:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0