Tro, jag vet att du försöker göra ditt jobb men..

Vad är det med telefonförsäljare och supportmänniskor?! visst alla har väl haft problem med sånna människor och jag är inte unik, men det är ju för tusan det som gör det ännu värre!? eller? Att alla har någon dålig erfarenhet av support och liknande. Man behöver inte vara teknik-expert heller för att bli idiotförklarad som någon treåring heller. Man är ju redan ursinnig över att det inte fungerar och man har provat allt man kan tänka sig. Det är då inte ovanligt att följande dialog utspelar sig när TV:n är svart tillexempel:

Telia: Välkommen till Telia support du pratar med Claes-Göran, hur kan jag hjälpa dig. 
David: Hej, David heter jag, Det är så att min bild är helt svart men jag hör ljud.
Telia: Ok David, Har du provat att starta om mottagaren?
David tänker: starta om? va? ne jag blev helt plötsligt förstenad och la mig ner på marken. JAAAA SJÄLVKLART HAR JAG DET! 8 miljoner gånger! Minst! annars ringer man väl inte i onödan. och sluta med bebis-rösten.
David: Ja.
Telia: Ok David, då ska vi se *raffsar i sin tarifolder med standardfrågor*. Sitter nätverkskabeln i?
David tänker: Vad tror du din joker? jag sa ju att jag hade ljud.
David: Ja, som sagt det kommer ju ljud.
Telia: Ja men man vet aldrig, då skall vi se, jag ska kolla med en kollega, vänta.
David tänker: Jo det vet man! tror du ljudet kommer från grannens tv eller?! Varför får man aldrig prata med kollegan med en gång istället?! dåre.
Sen slutar det med att dom skickar en ny box eller nåt, som oftast är trasig.


Ni hajar. Senast här om dag pratade jag med Telenor, hade beställt en iphone för mer än tre veckor sedan. På hemsidan klargjordes det att det var 3-5 dagars lev.tid. Jag väntar en vecka, ringer och frågar hur det går.
-var det den vita du hade beställt?
-ja
-det är två veckors leverans på den vet du.
-ok, skriv det då så man vet.

Det går två veckor, jag ringer igen.
-Min telefon är den på G eller?
-jaaaaag kaaaaan inte riktigt se att den blivit skickad.
Det blir tyst i luren en stund, jag frågar då:
-skit samma när får jag den?
-eeeeh ja det är ju två veckors leveranstid sååå.
-det har gått två veckor. Ge mig ett datum! en kvart? 14 dagar?
-ja men säg den 24 då?
-ok.. höftar du bara elle?
-nej.
-ok. Hejdå.

Så nu skall det ringas igen. och skälla.



Att ha och göra med supportfolk.

Tro mig, jag vet att jag har startat om skiten 3 miljoner gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0