Tro mig, Jag visste att det skulle hända.

Kvinnomisshandlare. Det är något jag stör mig lite på. Inte bara just männen som slår sina kvinnor och betér sig som dårar, utan även kvinnorna som dras till denna typen utav killar. Jag skulle ju uppskatta att det är till 70% av kvinnomisshandlar-killarna som antingen suttit inne redan eller har femton tribaler på halsen och regelbundet hamnar i handgemäng på helgerna. Jag har läst någonstans att kvinnor dras till dessa män för att de tror att dom är dom enda som kan "tämja" dom. Lite hybrisvarning här kan jag tycka, en vagina, två bröst och lite ljusare röst hjälper nog inte om inte böter och fängelse gör det anser jag.

Åmselemördaren Juha valjakkala till exempel, hade jag druckit kaffe hade jag satt morgonkaffet i halsen när jag läste att han fick drygt 20-30 kärleksbrev varje dag under sin tid i fängelse. Vi pratar alltså om en man som ser ut som en blandning mellan Pumba i Lejonkungen och Buddha. Plus lite gräsliga tatueringar och risigt bockskägg. Jag har la fått 3-4 kärleksbrev på 29 år eller något, jag kanske skulle mördat någon. 


åh, sötis thihihi. Sötaste, gift dig med mig. please.

Juha Snodde 1988 en cykel i Åmsele av en pojke. Pojken och hans pappa sökte upp Juha för att be honom vänligt men bestämt att lämna tillbaka cykeln, detta gick Juha inte med på såklart och sköt de båda med ett hagelgevär på drygt 10cm's avstånd. Som om det inte vore nog var Pojkens mamma i faggorna och hörde allt, kommer till platsen och får halsen avskuren. Trevlig kille, han skriver jag kärleksbrev till.

Det är samma visa varje gång man läser om en kvinnomisshandlare. Killen ser kriminell ut redan innan, Slår kvinnan, Kvinnan gråter ut i tidningen. Dom lägger ut en bild på killen, bilden är tagen hemma med mjukisbyxor, wifebeater-linne och poserar med en pistol i vardagsrummet. Och kvinnan undrar varför han slog henne, "han som var så snäll". Är du blind eller bara hjärndöd? Skärpning på loftet nu.

Det ovanstående fallet stämmer inte till 100% det vet jag, bara för att man ser ut på ett visst sätt eller gör något misstag ibland betyder inte att man per automatik blir kvinnomisshandlare, men jag anser att det handlar om simpel matematik i många fall. En kille som inte är känd för att veva på helgerna och vanligtvis håller sig inom lagens gränser = minskar risken för att han ger dig en hurring för att du sprang förbi TV:n mitt i A-ekonomi eller andades för högt när du lagade middag. 
Skulle det vara en känd bråkstake, ja då får du kanske räkna med åka på en höger lite då och då. Kan inte vara så svårt att fatta. Kollar man inte upp sånt när man dejtar eller?

-Hej kerstin heter jag vad heter du?
-"Bulten"
-Åh Bulten, fint namn.
-Ja det är ett smeknamn jag fått av polarna.
-ok, fin skinnväst förresten, är det gucci?
-Nej H.A.
-jaa du är med i en mopedförening också, ok ska vi bli ihop nu?
-visst.

Youre toast Kerstin. Tro mig.

Den kommentaren hör man ju titt som tätt: "Jag gillar farliga män". Visst fine, gör det då men ta inte upp min tid sen när du ska gråta ut i Aftonbladet och hela servern kokar av "kvinnomisshandlar kampanjer" så jag inte kan läsa om viktiga saker.

Tro mig, jag vet att det kan vara vem som helst men minska risken för fan brudar så ska ni se att antalet misshandlade kvinnor sjunker en aning.

Kommentarer
Postat av: Henriksson

Tummen upp

2011-06-08 @ 17:34:18
Postat av: Ganjaman

Och alla som inte dansar är våldtäktsmän...

2011-06-08 @ 22:13:57
Postat av: CR

Sen när skrev aftonbladet något viktigt!?

2011-06-09 @ 07:22:07
Postat av: Betty

Tro mig, tyvärr så vet jag att du har fel.



Hur många ggr har du sannerligen hört någon tjej/kvinna säga att dom vill ha "farliga män" annat än på film?

Själv tror jag att uttycket är myntat av er män själva.

Män som misshandlar kvinnor är ofta män med grava mindrevärdeskomplex och söker sig ofta till kvinnor som är yngre än dom själv och i många fall "svaga", dvs har dåligt självförtroende, är i svår ekomiskt situation eller utsatta på annat vis.

Dom kommer ofta som "räddaren i nöden".

För att i början höjja kvinnan till skyarna börjar sedan nedbrytningen. Det är inte så att männen slår kvinnorna på första dejten precis, det ligger långt och ihärdigt arbete bakom!

Först sänka hennes självförtroende, genom psykningar helt enkelt, om du bara visste hur lätt det faktist är, att bryta ner någon, speciellt när man har avskärmat kvinnan från hennes familj och vänner ( om hon hade några )

Sedan börjas det med lite knuffar, små slag för att bara bli värre och värre. Givetvis lovar männen om och om igen att det aldrig mer ska ske!

Vid denna tidpunkt är tjejen/kvinnan så nerbruten att hon faktiskt själv tror att hon inte förtjänar bättre!

Att tjejer/kvinnor söker sig till män som misshandlar sker nog lika ofta som tjejer/kvinnor som klär sig utmanande för att dom vill bli våldtagna.



Ingen regel utan undantag såklart!



2011-06-29 @ 09:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0