Tro mig, jag vet att vi är för många på fel ställe.

Var på kalas hos mina föräldrar igår och kom under middagen in på ämnet Kazakstan, intressant land det där. Med ett invånarantal på ungefär 15 miljoner människor så är den mest kända man fått fram skidåkaren Vladimir Smirnov. Det är i alla fall den enda jag kan komma på, han var i och för sig ganska duktig men något mer än en rödlätt skidåkare borde man väl avlat fram kan man tycka. 
Nu till saken som förbryllar mig lite, Är det någon som har koll på att Kazakstan är ett utav världens största länder till ytan? 9:e största faktiskt, med sina 2,7 miljoner kvadratkilometer så håller man storheter som b.la. Mexiko och Saudiarabien bakom sig. Jag måste säga att dom lyckats fylla ut det jävligt dåligt om de nu bara är lite fler Kazaker än Svenskar.


Smirre.

Några som lyckats över förväntan är Bangladesh, vill man ligga och skaffa kids så är Bangladesh "the shit". I det lilla "skitlandet" som är ungefär en fjärdedel av Sveriges storlek bor det ofattbara 156 miljoner människor!!! Vad i helvete är det frågan om egentligen?

-jag ska bara smita in hos grannen och låna lite getmjölk.
*tar ett steg åt vänster.*
-hej grannen.
-ja jag hörde dig genom plyfa-skivan, här får du mjölken.


Åk med vet jag, det finns plats..

Nae det köper jag bara inte alltså. Sluta ligg för tusan, det är väl fattigt och knappert som det är redan. Jobba eller något istället. "Nä jag orkar inte skaffa mat för dagen idag, ska vi ligga istället?" lägg ner det bara. Morsan skulle verka martyr och menade på att de inte hade råd med sexualundervisning och sånt och därför skyddade man sig inte etc. Visst sjukdomar är svåra att komma åt men vänta lite nu, Har man som förälder typ 3-4 barn så vet man att det är lite jobb och det kostar en slant att försörja dom. Är man från Bangladesh och morsa till 27 barn borde man ha ännu bättre koll på att det krävs en del slit och släng. Så vad hände med att ha "blommor och bi snacket" med ungarna när dom fyller 13-14?


"Snacket"

Det finns la viktigare problem i världen men få som är så lätta att undvika om man bara satte sig ner 2 minuter varje dag och tog ett litet snack med sina barn.

Tro mig, jag vet nog att du bör lägga den "på" och inte "i" varenda gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0