Tro mig, jag vet att du har varit här sedan 05.20.

Jag tror att jag kan vara den mest svårväckta människan i världen. Konstigt att jag har träffat den tjejen som är den mest lättväckta i världen, Skulle det flyga in en kolibri och släppa en smygare inne hos grannen skulle Josefine vara uppe på 3 millisekunder och fråga varför det är sådant otroligt oväsen. Hon är även expert på att gå upp på morgonen, jag brukar lite skämtsamt kalla henne för "Undertaker" när hon går upp på morgonen. Alla som satt och tittade på Wrestling med Hoa Hoa och Bruno på 3:an vet vad jag snackar om. Hon vaknar 3 sekunder innan klockan ringer och reser sig som en "döing", alltså från raklång till sittande fast med benen fortfarande raka. Går sedan rakt upp hur pigg som helst. Vad hände med den livsviktiga snoozningen liksom? 


Så här.

En annan har ställt in klockradion på skräpig signal och full volym men vaknar inte ändå. Jag har även testat en sån där uppvridbar mekanisk klocka och ställt den på en assiett för att öka skrammelvolymen. Det har varit såhär ända sedan jag var liten. Såvida inte det var julafton eller födelsedag eller nåt som var superviktigt när man var liten. Då vaknade man ju klockan 03.00 och tröttnade vid 03.10, gick in till föräldrarna och undrade om dom hade missat presenter och frukost på sängen.

Jag är en deep-sleeper har vi konstaterat, Josefine menade på att jag sover dåligt, snarkar och har andningsuppehåll. Jag har inte märkt nåt iallafall. Hon laddade ner någon app till sin telefon som man la under underlakanet för att se hur bra man sover, sen kan man titta på en graf som visar hur bra man sovit. Grafen skall vara så jämn som möjligt, Josefines såg ut som ett EKG taget från en stressad jätte. Min däremot var hur fin som helst, ett litet avbrott bara men annars var det som ett streck nästan. Så Jag sover bra. För bra.



Jag vet inte om det är ett fenomen men jag är även en sån som får en s.k. Spasm precis innan jag somnar, vad tusan är det för något? Alltså jag sluter ögonen, somnar precis och gör ett jävla ryck och sprattlar till. Vaknar i någon sekund och somnar igen. Är det många som gör så? jag minns att jag satt på 241:an på väg in till gymnasiet och somnade i sätet, *SPRATTEL* sparkar med benen på sätet framför och upptäcker att det sitter en förskräckt tjej brevid som stirrar på mig och frågar med sin blick om jag är helt hundra. Jag hade även dreggel i mungipan så jag brydde mig inte om att köra någon efterkonstruktion för min medresenär, hon fick helt enkelt tro att jag var ett drägglande, ryckande weirdo.

Nu till det jag stör mig på. Att det skall vara så jävla creddigt att vara tidigt på jobbet, Är det något jag stör mig på är det folk som skall malla sig för att dom kommer typ 04.00 till jobbet när dom börjar 06.00. Sen småflina lite och fråga om man köpte med sig aftonbladet när man kommer in 08.00. Jag börjar 07.30 och har flex, det är numera en nödvändigt för mig eftersom varje morgon är ett lotteri. Men varför malla upp sig för att man kommer långt innan man börjar? kom fem minuter innan för fan, huvudsaken är la att du är i tid om du har en tid att passa. idiot. Jag vet inte hur många morgonpigga jag vill ge ett hårt slag i magen när man glider in på jobbet och man möts av solskens-nyllen och glatt humörm, påpekar att dom kom tidigt fem gånger och hälsar god eftermiddag. *ka-douff!* karate näve i nacken, så. Klart. Slutsnackat. 
Sen går la dom å lägger sig klockan 21 varje kväll också, missar halva livet för att dom ska sova bort en tredjedel av dygnet. lägg ner det bara.

Tro mig, jag vet att du kommer tidigt men jag fattar inte varför. Idiot.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0